تخم مرغ دشمن سرطان


تخم مرغ دشمن سرطان

برخلاف گذشته که تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی نامناسب تلقی می شد، امروزه متخصصان معتقدند که این «بیضی خوشمزه» ارزش غذایی زیادی دارد.
تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید زیرا 90درصد کلسیم و آهن آن را در زرده آن و نصف پروتئین های آن در سفیده قرار دارد.
اگر علاقه چندانی به تخم مرغ ندارید و این ماده غذایی را از برنامه غذایی تان حذف کرده اید این 5 دلیل تلنگری خواهد بود تا نظرتان راجع به آن عوض شود.

تخم مرغ سرشار از ویتامین

همین تخم مرغ کوچک حاوی ویتامین های ضروری متفاوتی است که برای سلامت بدن لازم هستند از قبیل:
ویتامین B2 که باعث می شود بدن موادغذایی را به انرژی تبدیل کند.
ویتامین B12 که برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. ویتامین A یا همان رتینول که قوه بینایی را تقویت می کند. ویتامین E که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. رادیکال های آزاد به سلول ها و بافت های بدن آسیب می زند که دلیل اصلی ابتلا به سرطان است.
باید بدانید که ویتامین A و B2 همچنین برای رشد مفیدند. حتما به کودکانتان تخم مرغ بدهید. مصرف تخم مرغ برای رشد آن ها بسیار مفید است.

تخم مرغ همیار لاغری

بدون شک پیش از این بارها شنیده اید که تخم مرغ باعث چاقی می شود یا برای سلامتی مضر است. اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می دهد، مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می شود که 400 کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه یک کیلو و 300 گرم وزن کم می کنید.
احتمالا دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می کند و بعداز خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می دهد.

تخم مرغ سرشار از مواد معدنی

تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آنها نیاز فراوانی دارد. خانم ها بعد از عادت ماهانه این مواد معدنی را از دست می دهند و باید آن را جبران کنند در غیر این صورت کمبود این مواد باعث ایجاد احساس خستگی در آنها شده و زود رنج و پرخاشگر می شوند.
محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می دهد.
روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می کند و باعث می شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تامین سلامت استخوان ها و دندان ها ایفا می کند.
علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون های تیروئید حیاتی محسوب می شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می کند.

تخم مرغ کم کالری است

یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 56. گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 519. گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیازهای روزانه آنها را تامین می کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف باتوجه به وزن و میزان فعالیت های روزانه آنها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می کنیم برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید.
یک بشقاب املت با 3 عدد تخم مرغ به همراه نان کافی است تا چندین ساعت احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا پیدا نکنید.

تخم مرغ دشمن سرطان

نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انجام شد، نشان می دهد نوجوانانی که روزانه 3 تخم مرغ مصرف می کنند در سنین بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. در سال 2005 پژوهش های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می خورند به سرطان سینه مبتلا می شوند.
در آوریل سال 2008، محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می دهد. مصرف دو عدد تخم مرغ برای صبحانه نصف نیاز روزانه بدن را به این ماده تامین می کند.

منبع :روزنامه کیهان