خوردن کمی بادام که یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌های فلاونوئید ، ویتامین E و منیزیم است در روز باعث ایجاد حس سیری شده و به کنترل وزن کمک می‌کند.
این احساس پر بودن و سیری یک هدف مهم در مقابله با چاقی است. به گزارش نوترا اینگردینت، در همایش علمی سالیانه انجمن چاقی در امریکا گزارشی ارائه شده مبنی بر این که خوردن مقداری بادام در روز از چاقی می‌کاهد.
در این مطالعه اثر افزودن دو وعده (۳۰۰ کالری) بادام به رژیم غذایی روزانه ۲۰ زن دچار اضافه وزن به مدت ۱۰ هفته مورد بررسی قرار گرفت. این زنان به دو گروه تقسیم شدند. گروهی که به مدت ۱۰ هفته بادام خوردند و پس از آن مصرف آن را قطع کردند و گروه دوم که در این ۱۰ هفته بادام جزو برنامه غذایی‌شان نبود اما پس از آن شروع به خوردن بادام کردند.
در پایان محققان دریافتند پس از مصرف بادام تغییری در دریافت انرژی یا وزن بدن صورت نگرفت هیچ تغییری هم در چربی و وزن بدن و شاخص چربی بدن (BMI) مشاهده نشد.
نتیجه این بود که خوردن بادام به عنوان تنقلات روزانه حس سیری را در زنان ایجاد می‌کرد و لذا آنها طبیعتا در مواقع دیگر روز این دریافت کالری را جبران می‌کردند.
به عبارت دیگر مصرف بادام را می‌توان جایگزین برخی غذاهای موجود در برنامه غذایی نموده به وزن باثباتی دست یافت. توضیح دیگر این که مقداری از چربی بادام هضم نمی‌شود و محتوای انرژی ارزیابی شده بر برچسب‌های غذایی بیش از مقداری است که واقعا در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
به هر حال این نتایج باید با مطالعات وسیع‌تر مورد تایید قرار گیرند. در ضمن باید مشخص شود کدام جزء بادام اثر سیری را اعمال می‌کند و چگونه این تاثیر حاصل می‌شود.
 
بانک اطلاعات گردشگری