تغذیه برخی از مواد غذایی با کمبود ویتامین B کمپلکس و داشتن قند بالا باعث می شوند

 تا بدن به سوی اضطراب، عصبانیت و استرس تمایل پیدا کند بهترین شکل تغذیه برای جلوگیری از چنین مساله ای مصرف میوه، سبزیجات و دانه ها و غلات کامل است

ویتامین B برای کاهش استرس و عصبانیت پیشنهاد می شود دانه ها وغلات کامل، سبزیجات، تخم مرغ و ماهی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامین های B می باشند.

 گردوی تازه میوه ای است که به درمان بیماری های عصبی شهرت دارد عسل نیز همین خاصیت را دارد.

 جو  و نان جو نیز برای سیستم عصبی مفید است. از میوه های دیگر می توان به موز، زردآلو و میوه های خشک شده اشاره کرد.

 اما قهوه، شکلات، ادویه جات، شکر، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل ها می بایست کمتر مصرف شوند یا اصلا استفاده نشوند.


● اقدام دور از اضطراب
▪ قدم اول:
نگرانی را به تنهایی تحمل نکنید. با یک نفر قابل اعتماد راجع به مسایلتان حرف بزنید
▪ قدم دوم:

واقعیات را پیدا کنید، دریابید که آیا نگرانیتان پایه و اساس دارد یا خیر؟
▪ قدم سوم:

 اقدام نمایید: وقت و انرژی تان را برای نگران بودن هدر ندهید بلکه با مسایل مواجه و آنها را از بین ببرید.
▪ قدم چهارم:

 از بدن خود مراقبت کنید: همیشه غذاهای سالم بخورید خواب کافی و تمرینات ورزشی داشته باشید.
▪ قدم پنجم

در لحظه زندگی کنید: هرگز نگران آنچه در آینده رخ خواهد داد یا در گذشته رخ داده نباشید.
▪ قدم ششم

مثبت باشید. همیشه برجنبه مثبت همه چیز تمرکز کنید.
▪ قدم هفتم:

 برای مدت هر چند کوتاه، نگرانی را کنار بگذارید.
▪ قدم هشتم:

 خود را سرگرم کنید. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افکار منفی را به ذهن نمی دهد.
▪ قدم نهم

 از خوددرمانی بپرهیزید: به استفاده از داروهای غیرضروری، سیگار و الکل متوسل نشوید.
▪ قدم دهم:
نعمات و مواهب خود را بشمارید.

http://www.vista.ir/