داشتن عادت غذایی و صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند
برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد.

ساعت 9تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.در این ساعات بهتر است بدن در حال آرامش باشد.در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.
ساعت 11تا1 شب:عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.
ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا،در طی یک خواب عمیق به طورمناسب انجام شود.
ساعت 3 تا 5 صبح :عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان،سرفه شدید یا عطسه می کنند.
ساعت 5 تا 7صبح:این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد،لذا می توانید آن را دفع کنید.
ساعت 7تا 9 صبح:جذب مواد مغذی صورت می گیرد،پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند،بهتر است صبحانه را در ساعت 6و30 دقیقه میل کنند.


کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند،بهترین ساعت صرف صبحانه 7و30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا" صبحانه نمی خورند ، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و درساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب ،باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح ، مغز استخوان عملیات خون سازی رو انجام می دهد.
در ایام تعطیل ،بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سر درگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.
پس، همیشه زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.(مریم سجاد پور-کارشناس تغذیه)
خواب ناکافی علائم افسردگی را تشدید می کند.

به گزارش شبکه خبر،
پ تحقیقات جدید نشان می دهد، علائم افسردگی در مبتلایانی که خواب ناکافی دارند بسیار شدیدتر است.
بر اساس پژوهش های پیشین افسردگی سبب کاهش کیفیت خواب می شود اما تحقیقات اخیر تاثیر کیفیت خواب را در تشدید علائم افسردگی، به ویژه افسردگی پس از زایمان نشان داده است.

بر پایه این تحقیقات کم بودن ساعات خواب مادران در توانایی آنان برای مراقبت های کافی از نوزادشان نیز تاثیر می گذارد.

پژوهش ها همچنین نشان می دهد، کافی نبودن خواب مادر بر کیفیت خواب نوزاد نیز موثر است زیرا بیشتر نوزادان خود را با وضع خواب مادرانشان هماهنگ می کنند.

به گفته محققان، نداشتن خواب کافی سبب می شود، فرد قدرت تصمیم گیری و تمرکز خود را نیز از دست بدهد که این موضوع در تشدید علائم افسردگی موثر است